Tuesday, December 9, 2008


Tentera Yahudi Israel berserta dengan 20 kereta perisai dan beberapa bull dozer telah memasuki Gaza berhampiran laluan masuk Kissufirm pada selasa 15 April 08 dan bertempur dengan tentera Islam Hamas yang sudah menunggu mereka dengan satu serang hendap yang CANGGIH. Tiga tentera Yahudi Israel mati dan 5 tentera Islam shaheed. Dua Helicopter tentera turut di gunakan untuk membedil orang awam Palestine.Turut terbunuh dalam pertempuran ini ialah 17 rakyat Palestine termasuk 5 kanak kanak dan seorang pemberita Reuters pada hari keesokannya. Tentera Yahudi Israel walaubagaimanapun berundur pada petang Rabu.
Helicopter tentera Israel membedil 4 rocket ke Khemah pelarian al bureij dan membunuh dan mencederakan orang awam. Pemberita yang terbunuh ialah Fadl Shahana, cameraman Reuters. Beliau yang menaiki kereta yang jelas bertanda Press telah di bedil dengan kereta kebal. Kereta nya terbakar dan beliau turut shaheed dalam kerja nya ( Tentera Yahudi Israel bersedia untuk menyerang)melapor kezaliman Yahudi. Turut mati ialah dua kanak kanak palestine yang berada berhampiran.
( (Tentera Islam Hamas sedang bertempur) Lima yang shaheed ialah tentera Islam Hamas yang bertempur dengan tentera Israel. Apabila mereka masuk saja dalam Gaza, satu serang hendap setpiece yang canggih sudah menanti mereka dan dengan senang tentera Israel di tembak mati. Tentera Islam turut menggunakan pelancar roket anti kereta kebal untuk menghalau tentera yahudi dari GazaMahmoud Abas President Palestine dari Fatah turut mengecam serangan tersebut

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home