Tuesday, December 9, 2008

umat islam dipersendakan


Pembaca yang dihormati,
S
ejak akhir2 ini, seringkali kita mendengar tentang campuran bahan2 yang tidak halal ke dalam makanan yang diberi label halal. Sebelum ini pun, kita dihangatkan tentang isu melamin. Jika diamati, semua itu seolah-olah mempersendakan agama Islam. Tidak cukup dengan suntikan budaya kuning… umat Islam hari ini diserang pula dengan bahan2 haram ke dalam makanan.
Gambar disebelah menunjukkan produk Narcissus keluaran dari negara Cina. Antara produk keluarannya ialah Canned Meat, Canned Seafood, Canned Fruits,Canned Vegetables dan Seasonings. Aku rasa ngko orang pun pernah melihat produk2 ini di Giant, Tesco, Carrefour atau mana2 mini market. Produk yang diberi tanda HALAL ini sebenarnya mengandungi Extract Khinzir ataupun dalam bahasa yang lebih sedap….Extract Babi.
Hampeh…. aku pernah terbeli “cendawan butang” keluaran gampang ni. Dan aku rasa anda pun mungkin pernah membeli Laici dalam tin tu…Entah berapa kilo dah benda tu masuk ke dalam badan kita….
“Patutlah budak2 dan remaja hari ini begitu liat untuk mengerjakan kebaikan.
Susulan itu, pihak JAKIM telah menghantar surat pada semua retailer supaya tutup tanda halal pada produk tersebut. Untuk kepastian sila ke laman JAKIM
PESANAN : Untuk selamat belilah produk keluaran Bumiputera Rockers. Harap dapat dihebohkan dan boikot this product.
Salam hormat.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hola, como estás, me gusta tu página, si queres pasate por mi blog y dejame un comentario, tengo mucho tráfico en mi sitio, si te interesa podemos hacer un intercambio de links, cualquier cosa avisame.
Te dejo mi email info@tresmonedas.com.ar, saludos.
Pablo Presas

Tue Dec 09, 10:56:00 AM PST  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home